Date biografice
Prin Hotărârea nr.46/4 din 19 martie 2020, se desemnează judecătorul Galina Vavrin pentru exercitarea interimatului funcţiei de vicepreședinte la Curtea de Apel Cahul, începînd cu 26 martie 2020 și pînă la completarea funcției vacante în modul stabilit de lege.
Prin Decretul Președintelui RM nr. 1972-VII din 17 martie 2016, numită, pe un termen de patru ani, în funcția de vicepreședinte al Curții de Apel Cahul.
Conform Hotărîrii CSM nr. 529/21 din 07 iulie 2015 se desemnează, judecătorul Galina Vavrin, pentru exercitarea interimatului funcţiei de preşedinte al Curţii de Apel Cahul, pînă la completarea ei în modul stabilit de lege.
Prin Decretul Președintelui RM nr. 472-VI din 13 ianuarie 2012 numită, în funcția de vicepreşedinte la Curtea de Apel Cahul, pe un termen de patru ani.
Anul naşterii: 1961
Instruire/Diplome
1980 - 1986 facultatea de drept a Universităţii de Stat din Moldova
Venituri
Venit obținut la locul de muncă de bază (Curtea de Apel Cahul, vicepreședinte) 93 520,32 lei
Venit obținut din alte surse legale, pensie 54 740 lei
Bunuri imobile
Apartament cu suprafața 81,0 m.p., cu valoarea de 52 000 lei, 1/4 cotă-parte, contract de vînzare-cumpărare, privatizare din anul 2004
Datorii
Credit în sumă de 40 000 lei, cu rata dobînzii de 15% anual, contractat în anul 2011, scadent în anul 2013
Venituri
Venit obținut la locul de muncă de bază (Curtea de Apel Cahul, vicepreședinte) 114 577,18 lei
Venit obținut din alte surse legale, pensie 75 936 lei
Bunuri imobile
Apartament cu suprafața 81,0 m.p., cu valoarea de 52 000 lei, 1/4 cotă-parte, contract de vînzare-cumpărare, privatizare din anul 2004
Active financiare
1. Card bancar Cirrus Maestro (salariu), deschis în anul 2011
2. Card bancar Cirrus Maestro (pensie), deschis în anul 2012
Datorii
Credit în sumă de 40 000 lei, cu rata dobînzii de 15% anual, contractat în anul 2011, scadent în anul 2013
Credit în sumă de 30 000 lei, cu rata dobînzii de 11% anual, contractat în anul 2013, scadent în anul 2015
Venituri
Venit obținut la locul de muncă de bază (Curtea de Apel Cahul) 195 651,86 lei
Venit obținut din alte surse legale, pensie 153 480 lei
Bunuri imobile
Apartament cu suprafața 81,0 m.p., cu valoarea de 170 540 lei, 1/4 cotă-parte, contract de vînzare-cumpărare, privatizare din anul 2004
Active financiare
1. Card bancar (salariu), deschis în anul 2014
2. Card bancar (pensie) deschis în anul 2012
Datorii
Credit în sumă de 30 000 lei, cu rata dobînzii de 11% anual, contractat în anul 2013, scadent în anul 2015
Venituri
Venit obținut la locul de muncă de bază 224 784,43 lei
Venit obținut din alte surse legale, pensie 153 480 lei
Bunuri imobile
Apartament cu suprafața 81,0 m.p., cu valoarea de 170 540 lei, 1/4 cotă-parte, contract de vînzare-cumpărare, privatizare din anul 2004
Active financiare
1. Card bancar (salariu), deschis în anul 2014
2. Card bancar (pensie) deschis în anul 2012
3. Cont de card salarial deschis în anul 2015
4. Cont de card pentru primirea pensiei deschis în anul 2015
Datorii
Credit în sumă de 30 000 lei, contractat în anul 2013 cu rata dobînzii de 11% anual, scadent în anul 2015
Venituri
1. Venit obținut la locul de muncă de bază 283 584 lei
2. Venit obținut din alte surse legale, pensie 153 480 lei
3. Venit obținut de către soț din alte surse legale, indemnizație 72 585 lei
Bunuri imobile
Apartament cu suprafața 81,0 m.p., cu valoarea de 170 540 lei, 1/4 cotă-parte, contract de vînzare-cumpărare, privatizare din anul 2004
Active financiare
1. Card bancar (salariu) cu soldul 20 584 lei
2. Card bancar (pensie) cu solul 7 047 lei
3. Cont curent cu soldul 263 Euro
4. Cont de card cu soldul 499 lei
Venituri
1. Venit obținut la locul de muncă de bază 274 939 Lei
2. Venit obținut din alte surse legale, pensie 153 480 Lei
3. Venit obținut de către soț din alte surse legale 77 992 Lei
Bunuri imobile
Apartament cu suprafața 81,0 m.p., cu valoarea de 170 540 lei, 1/4 cotă-parte, contract de vânzare-cumpărare, privatizare din anul 2004
Active financiare
1. Cont curent cu soldul 52 061 Lei
2. Cont curent cu soldul 104 615 Lei
3. Cont curent cu soldul 324 Euro
Venituri
1. Venit obținut la locul de muncă de bază 265 423 Lei
2. Venit obținut din alte surse legale, pensie 153 480 Lei
3. Venit obținut de către soț din alte surse legale 83 022 Lei
Bunuri imobile
Apartament cu suprafața 81,0 m.p., cu valoarea de 170 540 lei, 1/4 cotă-parte, contract de vânzare-cumpărare, privatizare din anul 2004
NouApartament cu suprafața 45,9 m.p., cu valoarea de 448 206 Lei, 1/0 cotă-parte, în proprietate din anul 2018
Active financiare
1. Cont curent cu soldul 35 029 Lei
2. Cont curent cu soldul 17 594 Lei
3. Cont curent cu soldul 324 Euro
Datorii
NouDatorie în sumă de 454 000 Lei, contractată în anul 2018, scadentă în anul 2027
Venituri
1. Venit obținut la locul de muncă de bază 269 605 Lei
2. Venit obținut din alte surse legale, pensie 153 480 Lei
3. Venit obținut de către soț din alte surse legale 86 412 Lei
Bunuri imobile
Apartament cu suprafața 81,0 m.p., cu valoarea de 170 540 lei, 1/4 cotă-parte, contract de vânzare-cumpărare, privatizare din anul 2004
Apartament cu suprafața 45,9 m.p., cu valoarea de 448 206 Lei, 1/0 cotă-parte, în proprietate din anul 2018
Active financiare
1. Cont curent cu soldul 46 488 Lei
2. Cont curent cu soldul 1 755 Lei
3. Cont curent cu soldul 324 Euro
Datorii
Datorie în sumă de 454 000 Lei, contractată în anul 2018, scadentă în anul 2027
Venituri
1. Venit obținut la locul de muncă de bază 334 208 Lei
2. Venit obținut din alte surse legale, total 244 409 Lei
Bunuri imobile
Apartament cu suprafața 81,0 m.p., cu valoarea de 170 540 lei, 1/4 cotă-parte, contract de vânzare-cumpărare, privatizare din anul 2004
Apartament cu suprafața 45,9 m.p., cu valoarea de 448 206 Lei, 1/0 cotă-parte, în proprietate din anul 2018
Active financiare
1. Cont curent cu soldul 1 775 Lei
2. Cont curent cu soldul 6 512 Lei
3. Cont curent cu soldul 46 488 Lei
Datorii
Datorie în sumă de 454 000 Lei, contractată în anul 2018 cu rata dobânzii 7%, scadentă în anul 2025
Venituri
1. Venit obținut la locul de muncă de bază 291 908 Lei
2. Venit obținut din alte surse legale, noucontract de transmitere a mijloacelor bănești cu titlu gratuit 280 000 Lei, CNAS 171 230 Lei
Bunuri imobile
1.NouTeren agricol cu suprafața de 0,0469 ha în valoare de 585 Lei, în proprietate din anul 2021
2.NouTeren agricol cu suprafața de 0,681 ha în valoare de 8 090 Lei, în proprietate din anul 2021
3.NouTeren cu suprafața de 0,2294 ha în valoare de 2 778 Lei, în proprietate din anul 2021
4.NouTeren cu suprafața de 0,2587 ha în valoare de 3 133 Lei, în proprietate din anul 2021
5.NouTeren agricol cu suprafața de 0,1089 ha în valoare de 1 359 Lei, în proprietate din anul 2021
6.NouTeren agricol cu suprafața de 0,16 ha în valoare de 1 997 Lei, în proprietate din anul 2021
7. Apartament cu suprafața 81,0 m.p., cu valoarea de 170 540 lei, 1/4 cotă-parte, contract de vânzare-cumpărare, privatizare din anul 2004
8. Apartament cu suprafața 45,9 m.p., cu valoarea de 448 206 Lei, 1/0 cotă-parte, în proprietate din anul 2018
9.NouApartament cu suprafața 96,3 m.p., cu valoarea de 29 106 Euro, antecontract de vânzare-cumpărare din anul 2021
10.NouCasă de locuit cu suprafața 108,6 m.p., cu valoarea de 20 446 Lei, în proprietate din anul 2021
Active financiare
Cont curent cu soldul 46 488 Lei
Datorii
NouDatorie în sumă de 200 000 Lei, contractată în anul 2021 cu rata dobânzii 13,31%, scadentă în anul 2026
Datorie în sumă de 454 000 Lei, contractată în anul 2018 cu rata dobânzii 7%, scadentă în anul 2025
Venituri
1. Venit obținut la locul de muncă de bază 280 239 Lei
2. Venit obținut din alte surse, total 1 048 871 Lei
Bunuri imobile
1. Teren agricol cu suprafața de 0,0469 ha în valoare de 585 Lei, în proprietate din anul 2021
2. Teren agricol cu suprafața de 0,681 ha în valoare de 8 090 Lei, în proprietate din anul 2021
3. Teren cu suprafața de 0,2294 ha în valoare de 2 778 Lei, în proprietate din anul 2021
4. Teren cu suprafața de 0,2587 ha în valoare de 3 133 Lei, în proprietate din anul 2021
5. Teren agricol cu suprafața de 0,1089 ha în valoare de 1 359 Lei, în proprietate din anul 2021
6. Teren agricol cu suprafața de 0,16 ha în valoare de 1 997 Lei, în proprietate din anul 2021
7. Apartament cu suprafața 81,0 m.p., cu valoarea de 170 540 lei, 1/4 cotă-parte, contract de vânzare-cumpărare, privatizare din anul 2004
8. Apartament cu suprafața 45,9 m.p., cu valoarea de 448 206 Lei, 1/0 cotă-parte, în proprietate din anul 2018
9. Apartament cu suprafața 96,3 m.p., cu valoarea de 29 106 Euro, antecontract de vânzare-cumpărare din anul 2021
10. Casă de locuit cu suprafața 108,6 m.p., cu valoarea de 20 446 Lei, în proprietate din anul 2021
Active financiare
Cont curent cu soldul 411 554 Lei
Datorii
1. Datorie în sumă de 200 000 Lei, contractată în anul 2021 cu rata dobânzii 13,31%, scadentă în anul 2026
2. Datorie în sumă de 454 000 Lei, contractată în anul 2018 cu rata dobânzii 7%, scadentă în anul 2025
Venituri
1. Venit obținut la locul de muncă de bază 436535 Lei
NouVenitul obținut din înstrăinarea bunurilor mobile sau imobile 60000 Lei
3. Venit obținut din alte surse, total 463594 Lei
Bunuri imobile
1. Teren agricol cu suprafața de 0,0469 ha în valoare de 585 Lei, în proprietate din anul 2021
2. Teren agricol cu suprafața de 0,681 ha în valoare de 8090 Lei, în proprietate din anul 2021
3. Teren agricol cu suprafața de 0,1089 ha în valoare de 1359 Lei, în proprietate din anul 2021
4. Teren agricol cu suprafața de 0,16 ha în valoare de 1 997 Lei, în proprietate din anul 2021
5. Apartament cu suprafața 81,0 m.p., cu valoarea de 170 540 lei, 1/4 cotă-parte, contract de vânzare-cumpărare, privatizare din anul 2004
6. Apartament cu suprafața 45,9 m.p., cu valoarea de 448206 Lei, 1/0 cotă-parte, în proprietate din anul 2018
7. Apartament cu suprafața 68 m.p., cu valoarea de 28560 Euro, în proprietate din anul 2021
Active financiare
Cont curent cu soldul 412810 Lei
Cont curent sau echivalente cu soldul 208467 Lei
Datorii
1. Datorie în sumă de 200000 Lei, contractată în anul 2021 cu rata dobânzii 13,31%, scadentă în anul 2026
2. Datorie în sumă de 454000 Lei, contractată în anul 2018 cu rata dobânzii 7%, scadentă în anul 2025
Activităţile profesionale retribuite
Curtea de Apel Cahul, vicepreședinte
Activităţile profesionale retribuite
Curtea de Apel Cahul, vicepreședinte
Activităţile profesionale retribuite
Curtea de Apel Cahul, vicepreședinte
Activităţile profesionale retribuite
Curtea de Apel Cahul, vicepreședinte
Activităţile profesionale retribuite
Curtea de Apel Cahul, vicepreședinte
Activităţile profesionale retribuite
Curtea de Apel Cahul, vicepreședinte
Activităţile profesionale retribuite
Curtea de Apel Cahul, vicepreședinte
Activităţile profesionale retribuite
Curtea de Apel Cahul, vicepreședinte
Activităţile profesionale retribuite
Curtea de Apel Cahul, vicepreședinte
Activităţi profesionale retribuite
Curtea de Apel Cahul, vicepreședinte
Activităţi profesionale retribuite
Curtea de Apel Cahul, președinte interimar
Activităţi profesionale retribuite
Curtea de Apel Cahul
Cauze CtEDO
Conform Hotărârii nr. 106/13 din 27 octombrie 2017 a Colegiului de Evaluare a Performanţelor Judecătorilor, hotărârile adoptate de judecătorul Galina Vavrin care au constituit obiect de examinare la Curtea Europeană, nu s-au atestat.
Conform Hotărârii nr. 50/4 din 28 martie 2014 a Colegiului de Evaluare a Performanţelor Judecătorilor, două dosare (Cravcenco c. Moldovei și Danalachi c. Moldovei) examinate de către judecătoarea Vavrin Galina au fost obiect de examinare la Curtea Europeană.
CRAVCENCO c. Moldovei, hotărârea din 15.01.2008, cererea nr. 13012/02, violarea art. 6 § 1 al Convenţiei (termen rezonabil) - examinarea cererilor reclamantei privind restabilirea sa în funcţie şi obţinerea compensaţiilor timp de 9 ani şi 7 luni; violarea art. 13 al Convenţiei (dreptul la un recurs efectiv) - imposibilitatea pentru reclamantă de a accelera procedurile sau de a obţine compensaţii la nivel naţional.
DANALACHI c. Moldovei, hotărârea din 17/09/2013, cererea nr. 25664/09, violarea art. 5.1 CEDO - detenția ilegală a reclamantului.
PROCENTAJUL HOTĂRÂRILOR MENȚINUTE DIN CELE CONTESTATE
2011 - cauze contestate 9, menținute 8 - 88,88%;
2012 - cauze contestate 15, menținute 14 - 93,33%;
2013 - cauze contestate 48, menținute 31 - 64,58%;
2014 au fost contestate 47 de hotărâri/sentințe/încheieri, fiind menținute 38, ceea ce constituie 80,85%;
2015 au fost contestate 62 de hotărâri/sentințe/încheieri, fiind menținute 49, ceea ce constituie 79,03%;
2016 au fost contestate 56 de hotărâri/sentințe/încheieri, fiind menținute 46, ceea ce constituie 82,14%.
Hotărâri/încheieri casate din cele examinate:
2011 - cauze examinate 188, casate 1 - 0,53%;
2012 - cauze examinate 143, casate 1 - 0,69%;
2013 - cauze examinate 148, casate 17 - 1,48%;
2014, din 257 de cauze examinate, 9 hotărâri/sentințe/încheieri au fost casate, ceea ce constituie 3,50%;
2015, din 312 de cauze examinate, 13 hotărâri/sentințe/încheieri au fost casate, ceea ce constituie 4,16%;
2016, din 189 de cauze examinate, 10 hotărâri/sentințe/încheieri au fost casate, ceea ce constituie 5,29%.
EVALUAREA PERFORMANȚELOR
Prin Hotărârea nr. 106/13 din 27 octombrie 2017, Colegiul de Evaluare a Performanţelor Judecătorilor i-a acordat calificativul Excelent acumulând un total de 91 de puncte.
Prin Hotărârea nr. 4/2 din 15 ianuarie 2016, Colegiul pentru selecția și cariera judecătorilor a admis candidatura judecătorului Vavrin Galina, pentru participare la concursul pentru suplinirea, prin promovare a funcției de vicepreședinte la Curtea de Apel Cahul.
Prin Hotărârea nr. 61/4 din 28 martie 2014, Colegiul de Evaluare a Performanţelor Judecătorilor i-a acordat calificativul Excelent acumulând un total de 64 de puncte.
Prin Hotărârea nr. 50/4 din 28 martie 2014, Colegiul de Evaluare a Performanţelor Judecătorilor i-a acordat calificativul Foarte bine acumulând un total de 85 de puncte.
DISTINCȚII
Prin Hotărârea nr. 175/16 din 07 Iulie 2020, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a conferit titlul onorific ”Decan al autorității judecătorești” vicepreședintei Curții de Apel Cahul, VAVRIN Galina.
Prin Hotărârea nr. 64/3 din 09 februarie 2016, i s-a conferit titlul onorific ,,Veteran al sistemului judiciar’’ doamnei Galina Vavrin, preşedinte interimar al Curţii de Apel Cahul.
La data de 06 februarie 2004 i s-a decernat „Diploma de Onoare a Consiliului Superior al Magistraturii”.
Hotărârea nr. 175/16 din 07 iulie 2020
Hotărârea nr.46/4 din 19 martie 20120
Hotărârea nr. 106/13 din 27 octombrie 2017
Hotărârea nr. 61/4 din 28 martie 2014
Hotărârea nr. 50/4 din 28 martie 2014
În conformitate cu Hotărârea Colegiului de Evaluare a Performanțelor Judecătorilor nr. 106/13 din 27 octombrie 2017, ”pentru perioada de raportare, în privința judecătorului Galina Vavrin nu au fost intentate proceduri disciplinare”.
Prin Hotărârea nr. 24/8 din 21 octombrie 2022, Plenul Colegiului disciplinar a aplicat judecătorilor Dănăilă Ion, Vavrin Galina și Berdilă Tudor (judecător în demisie) de la Curtea de Apel Cahul sancțiunea disciplinară prevăzută de art. 6 alin. 1) lit. a) din Legea nr. 178 din 25 iulie 2014 cu privire la răspunderea disciplinară a judecătorilor sub formă de – “avertisment” pentru abaterea disciplinară prevăzută de art. 4 alin. (1) lit. j) din aceeași Lege.
Prin Hotărârea nr. 99/6 din 28 mai 2021, Completul de examinare a contestațiilor nr. 1 a respins contestația avocatului Sarsaman Grigore împotriva Deciziei Inspecției judiciare nr. 220s-372p/m din 20 aprilie 2021, emise pe marginea sesizării depuse la 26 martie 2021 asupra acțiunilor judecătorilor Vavrin Galina, Berdilă Tudor, Dănăilă Ion de la Curtea de Apel Cahul.
Prin Hotărârea nr. 30/2 din 25 februarie 2021, Completul de examinare a contestațiilor nr. 2 a respins contestația avocaților Colenco Aureliu și Calaida Denis în interesele petiționarului Ilan Șor împotriva Deciziei Inspecției judiciare nr.1063s-1710p/m, nr. 1077s-1724p/m, 1078s-1725p/m din 14 ianuarie 2021, emise pe marginea sesizărilor depuse la 10 decembrie 2020 și 14 decembrie 2020 asupra acțiunilor judecătorilor Vavrin Galina, Berdilă Tudor, Dănăilă Ion de la Curtea de Apel Cahul.
Conform informaţiei Inspecţiei Judiciare a Consiliului Superior al Magistraturii în privința judecătorului, în perioada evaluată, au fost înregistrate 14 sesizări, care au fost respinse.
Conform informaţiei Inspecţiei Judiciare a Consiliului Superior al Magistraturii în perioada anilor 2010-2014 în privinţa judecătoarei a fost depusă o petiţie neîntemeiată.
Şefii secretariatelor „împart” premii băneşti preşedinţilor instanţelor judecătoreşti
Cinci preşedinţi de instanţe şi un vicepreşedinte vor primi premii băneşti cu prilejul sărbătorilor naţionale „Ziua independenţei” şi „Limba Noastră”, după ce membrii Consiliului Superior al Magistraturii au acceptat demersurile făcute de şefii secretariatelor acelor instanţe. De la început de 2017, membrii Consiliului au aprobat premierea a 19 şefi de instanţe, unii dintre ei primind bani de două sau chiar trei ori.
În iulie şi august, Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a examinat şase demersuri din partea şefilor secretariatelor unor instanţe de judecată prin care se solicita acordarea unor premii băneşti preşedinţilor judecătoriilor, cu prilejul sărbătorilor naţionale „Ziua Independenţei” şi „Limba Noastră”. Toate demersurile au fost acceptate. Hotărârile CSM prin care s-a aprobat premierea judecătorilor conducători sunt motivate la fel, în ele nefiind indicată suma de bani care ar intra în conturile magistraţilor.
La şedinţa din 8 august 2017, membrii CSM au examinat demersurile şefilor secretariatelor Curţii de Apel Cahul şi Judecătoriei Ungheni, prin care se solicita acordarea unor premii băneşti preşedinţilor instanţelor cu prilejul sărbătorilor naţionale „Ziua Independenţei” şi „Limba Noastră”. Dorel Musteaţă, membrul CSM care a făcut o prezentare a demersurilor şefilor secretariatelor, iar ulterior şi CSM, în hotărârea luată, au motivat acceptarea solicitărilor prin faptul că legea despre salarizarea judecătorilor şi procurorilor, cu modificările şi completările ulterioare, prevede că „judecătorii şi procurorii pot beneficia de premii unice cu prilejul jubileelor, al sărbătorilor profesionale şi al zilelor de sărbătoare nelucrătoare, care se plătesc din economiile mijloacelor băneşti destinate retribuirii muncii, alocate pentru anul respectiv, iar suma cumulată a premiilor unice acordate unui judecător sau, respectiv, unui procuror pe parcursul unui an bugetar nu poate depăşi salariul de funcţie al acestuia”.
CSM a mai făcut referire şi la o hotărâre a sa din noiembrie 2013, prin care a permis anume şefilor secretariatului instanţei judecătoreşti, în calitate de gestionari ai mijloacelor financiare, să înainteze un demers la CSM în vederea premierii preşedintelui instanţei, în cazul în care funcţia de vicepreşedinte al instanţei lipseşte sau este vacantă, asta chiar dacă, şefii secretariatelor sunt în subordinea preşedintelui instanţei de judecată. Totuşi, în hotărârea CSM din 8 august, prin care s-a acceptat premierea Galinei Vavrin, preşedinta interimară a Curţii de Apel Cahul, şi a lui Vasile Şchiopu, preşedintele Judecătoriei Ungheni, nu se spun motivele din care cei doi merită să fie premiaţi, dar nici suma de bani de care aceştia ar urma să beneficieze. O analiză a hotărârilor CSM privind premierea preşedinţilor instanţei arată că acestea sunt, practic, identice, fiind schimbate doar numele premianţilor, dar şi faptul că, unii şefi de instanţe ajung să fie premiaţi chiar şi de trei ori pe an, în timp ce alţii rămân fără premii sau sunt premiaţi doar o singură dată.
Acum o săptămână, CSM a examinat demersurile şefilor secretariatelor Judecătoriilor Străşeni, Anenii Noi, Orhei prin care se solicita premierea şefilor de instanţe cu prilejul sărbătorilor naţionale „Ziua Independenţei” şi „Limba Noastră”. Membrii CSM au acceptat să fie oferite premii băneşti preşedintelui Judecătoriei Străşeni, Sergiu Osoianu, preşedintei Judecătoriei Orhei, Veronica Cupcea şi preşedintelui interimar al Judecătoriei Anenii Noi, Andrei Mocanu. Veronica Cupcea, de exemplu, e la al treilea premiu în 2017. În temeiul demersurilor similare, semnate, aparent, de şefa secretariatului instanţei, Cupcea a beneficiat de un premiu de Paşti, în aprilie, dar şi în februarie, cu prilejul Zilei Internaţionale a Femeii. Am încercat să discutăm cu şefa secretariatului Judecătoriei Orhei, dar, la un număr de telefon al instanţei am fost anunţaţi că funcţia de şef al secretariatului este vacantă de vreo 2 luni. Am insistat să aflăm cine, în aceste condiţii, a semnat demersul prin care s-a solicitat premierea preşedintei instanţei. În final, am fost redirecţionaţi la Natalia Chirtoacă, responsabilă de relaţiile cu publicul de la Judecătoria Orhei. După ce ne-a cerut timp pentru un răspuns, a doua zi, ne-a anunţat că nu ne poate spune nimic, deoarece „nu v-am văzut, nu vă cunosc şi nu sunt sigură că sunteţi, de fapt, cel drept care vă prezentaţi. Trimiteţi-ne o scrisoare oficială, prin poşta electronică, cu ataşarea legitimaţiei, sau prin Poşta Moldovei şi vă vom răspunde oficial”, ne-a transmis aceasta, făcând referire la faptul că informaţiile pe care le solicităm ar fi „date cu caracter personal”.
Într-o situaţie similară sunt Zinaida Talpalaru, preşedinta interimară a Judecătoriei Comerciale de Circumscripţie, şi Galina Vavrin, preşedinta interimară a Curţii de Apel Cahul, premiate de câte două ori. Talpalaru a primit bani cu ocazia sărbătorilor de iarnă, fiind singura magistrată premiată printr-o hotărâre a CSM din 10 ianuarie, dar şi cu ocazia sărbătorii de 8 Martie, iar Vavrin, care a primit premiu cu prilejul sărbătorilor naţionale „Ziua Independenţei” şi „Limba Noastră”, a fost premiată şi de Paşti. Cu prilejul sărbătorilor naţionale „Ziua Independenţei” şi „Limba Noastră”, de un premiu bănesc urmează să beneficieze şi Igor Botezatu, vicepreşedintele Judecătoriei Comrat. „Aţi citit hotărârea? Acolo se face referire la lege. Totul s-a făcut legal. Chiar dacă dna Vavrin a fost premiată de două ori, premiile, în total, nu depăşesc salariul mediu al unui judecător”, zice Svetlana Hamcea, şefa secretariatului Curţii de Apel Cahul.
În 2017, CSM a emis deja 9 hotărâri prin care s-a acceptat oferirea premiilor băneşti în privinţa a 19 preşedinţi sau vicepreşedinţi de instanţe, unii dintre care au beneficiat de aceste facilităţi de două sau de trei ori. Premiile s-au oferit cu diverse ocazii, în special la sărbători importante. Au fost însă şi excepţii. În martie 2017, şeful Secretariatului Judecătoriei Edineţ s-a adresat cu un demers la CSM pentru premierea lui Eugeniu Pşeniţa, preşedinte interimar al Judecătoriei, cu prilejul decernării Diplomei de onoare a CSM şi al jubileului de 45 de ani. Printr-o hotărâre a CSM din 21 martie, plenul CSM a respins demersul în partea ce ţine de acordarea unui premiu bănesc preşedintelui interimar al Judecătoriei Edineţ, cu prilejul decernării Diplomei de onoare a CSM, dar l-a acceptat în partea ce ţine de acordarea premiului bănesc cu prilejul jubileului de 45 de ani.
Membrul CSM, Dorel Musteaţă, precizează că practica acordării premiilor băneşti şefilor instanţelor este una normală pentru sistemul judecătoresc. Chiar dacă în hotărâri nu este indicată suma de bani care ajunge în conturile magistraţilor, iar unii sunt premiaţi chiar şi de trei ori, Musteaţă susţine că totul se face legal, iar premiile anuale nu pot depăşi un salariu mediu lunar. „Fiecare judecător are dreptul la premiu. Preşedintele instanţei nu este o excepţie. Premiul anual nu trebuie să depăşească un salariu. Aşa că, totul se face în limita prevederilor legale”, spune Musteaţă. „În instanţele în care nu sunt vicepreşedinţi, şefii secretariatelor se adresează la CSM. Acolo unde sunt vicepreşedinţi, premiul pentru preşedinte, în mod normal, se acordă de către vicepreşedinte. Faptul că unii judecători sunt premiaţi de mai multe ori, nu-i o problemă. Oricum, în sumă, anual, premiile nu ar trebui să depăşească un salariu. CSM nu acordă premii pentru că nu ştie care este posibilitatea instanţei şi dacă ea are sau nu resurse financiare să acorde premii. Contabilitatea verifică să nu se depăşească acel salariu mediu stabilit de regulament. Sunt controale financiare. Se mai şi prezintă rapoarte la CSM”, menţionează Musteaţă. Acesta susţine că dacă vreun şef de secretariat se simte influenţat de către preşedintele instanţei să semneze demers pentru premiere la CSM, acesta se poate adresa la Centrul Naţional Anticorupţie. „Să se ducă să declare. Care-i problema? Dacă mergem pe pista asta, înseamnă că fiecare persoană poate să fie influenţată”, remarcă membrul CSM.
Premierea conducătorilor instanţelor de judecată în urma unor demersuri ale şefilor secretariatelor a fost abordată şi de Centrul pentru Resurse Juridice din Moldova (CRJM) în raportul de monitorizare privind transparenţa şi eficienţa CSM-ului publicat în 2016. „CSM nu are o politică scrisă şi publică cu privire la criteriile şi procedura de acordare a premiilor unice în sistemul judecătoresc cu prilejul jubileelor, sărbătorilor profesionale şi zilelor de sărbătoare nelucrătoare. CSM nu practică publicarea în avans a proiectelor bugetelor instanţelor de judecată, ceea ce ştirbeşte substanţial din transparenţa activităţii CSM. Discutarea bugetelor instanţelor judecătoreşti trebuie să aibă loc în şedinţă publică, cu excluderea deliberărilor. În lipsa unor reguli clare şi transparente, practica soluţionării solicitărilor individuale ar putea duce la decizii arbitrare”, remarcau experţii CRJM.
„După publicarea raportului, nu au fost elaborate careva reguli unitare referitor la alocarea premiilor şi altor ajutoare preşedinţilor de instanţă şi judecătorilor, bazate pe criterii şi proceduri transparente. Această recomandare va asigura inclusiv implementarea Recomandărilor OSCE cu privire la independenţa judiciară în Europa de Est, Caucazul de Sud şi Asia Centrală, care recomanda, ca „pe termen lung, premiile şi privilegiile ar trebui să fie eliminate, iar salariile să fie ridicate la un nivel adecvat, care să satisfacă nevoile judecătorilor”. În această situaţie, vom exclude orice dubii referitor la eventualele conflicte de interese, dar vom asigura şi transparenta utilizării banilor publici. Lipsa publicării sumelor de bani pentru premiere, ridică dubii asupra distribuirii uniforme a resurselor financiare şi valorificării sumelor în mod echitabil pe întreg sistemul judecătoresc, indiferent de mărimea bugetului instanţelor de judecată. Mai mult, în unele instanţe judecătoreşti angajaţii instanţei ar putea să aibă un venit lunar mai mare decât al judecătorilor începători”, declară Ion Guzun, consilier juridic la CRJM.
sursa: zdg.md
Judecători premiați de CSM. Cine a primit distincții
Mai mulți judecători au primi astăzi titluri onorifice din partea Consiliului Superior al Magistraturii. Astfel, titlul de ”Decan al autorităţii judecătoreşti” le-a fost decernat judecătorilor Xenofon Ulianovschi și Petru Ursachi. Titlul de ”Veteran al sistemului judiciar” a fost primit de: Ala Cobăneanu, Valentina Clevadă, Ion Muruianu, Galina Vavren, Luisa Gafton, Iulia Sîrbu, Ion Sicrieru, Iurie Codruță, Nadejda Mazur și Vasile Stihii. Distincțiile au fost decernate la Adunarea Generală a Judecătorilor.
Cu Diplome de onoare din partea CSM s-au ales judecătorii Ion Druță, Constantin Alerguș, Oxana Robu, Ghenadie Lîsîi, Aurelia Toderaș, Oleg Moraru, Lidia Dașchevici, Nina Arabadji, Dorin Dulgheru, Valeriu Pădurari, Svetlana Uzun, Lucia Lupașcu, Eugeniu Pșenița, Veronica Cupcea, Igor Chiroșca, Vitalie Movilă, Sergiu Drăguță și Serghei Dimitriu.
În timp ce unii au fost apreciați cu distincții și diplome, alți magistrați au venit cu critici dure în adresa sistemului de justiție. Printre aceștia a fost și magistratul Gheorghe Balan, de la Judecătoria municipiului Chișinău. În discursul său, judecătorul a declarat că ”justiția se transformă într-o stână”. Balan a îndemnat judecătorii să aplice corect legea pentru a-i face pe oameni să creadă în justiție.
”Cetățenii se roagă să aibă parte de un complet de judecată corect. Oare mai este cineva în această sală care nu știe că în acest stat de drept se arestează și se eliberează persoanele în funcție de mofturile unui individ?”, a declarat Gheorghe Balan.
Potrivit președintelui CSM, Victor Micu, pe parcursul anului trecut, peste 130 de judecători au fost evaluați de Colegiul de evaluare a performanțelor judecătorilor. Astfel, 50 dintre aceștia au fost apreciați cu calificativul excelent, 72 – foarte bine și 12 – bine.
”La capitolul sancționarea disciplinară a judecătorilor, cele mai multe cauze de indisciplină au avut loc la instanțele de primul nivel. Astfel, la judecătoriile din țară au fost intentate 78 de cauze disciplinare. La curțile de apel au fost 5, iar la Curtea Supremă de Justiție 3 cauze. Astfel, 7 judecători au primit avertisment – cea mai blândă sancțiune”, a menționat Victor Micu.
Sancțiunea de mustrare a fost aplicată în privința a 6 pentru că au încălcălcat din motive imputabile, a termenelor de examinare a cauzelor aflate în procedură sau încălcarea normelor imperative ale legislației, încălcarea termenelor de redactare a hotărârilor judecătorești și de transmitere a copiilor către părți din proces, încălcarea normelor Codului de etică al judecătorului.
Cel mai indisciplinat judecător din 2016, conform raportului Colegiului disciplinar, are la activ 5 cauze intentate și examinate și activează la Judecătoria Râșcani, mun. Chișinău. El este urmat de doi judecători de la Judecătoria Orhei, cu câte 4 cauze fiecare.
Colegiul disciplinar a stabilit că, cele mai dese abateri comise de judecători au vizat încălcarea normelor imperative ale legislației în procesul de înfăptuire a justiției. Această abatere a fost constatată în 41 de cauze. O altă abatere comisă frecvent a fost încălcarea din motive imputabile judecătorului a termenelor de îndeplinire a acțiunilor de procedură, inclusiv a termenelor de redactare a hotărârilor de redactare a hotărârilor judecătorești și de transmitere a copiilor acestora participanților la proces. Această încalcare a fost stabilită în 30 de cauze.
Alte încălcări constatate au fost:
Astăzi a avut loc Adunarea Generală a Judecătorilor, la care au participat 288 de magistrați, dintre cei 367 câți activează în prezent. În cadrul evenimentului, au fost prezentate rapoartele de activitate ale CSM, Colegiului disciplinar, Colegiului de evaluare a judectărilor, dar și cel al Inspecției judiciare.
Sursa: bizlaw.md
Motivele judecătorilor în dosarul condamnării primarului de Taraclia
Joi, 5 mai 2016, judecătorii Curţii de Apel (CA) Cahul au făcut publică motivarea deciziei de condamnare emise cu o lună înainte pe numele primarului or. Taraclia, Serghei Filipov, decizie care a provocat un adevărat scandal între breasla judecătorească şi şeful Delegaţiei UE în R. Moldova, Pirkka Tapiola. Decizia CA din Cahul este secretizată la maximum, singurul nume care poate fi desprins din ea fiind cel al primarului de Taraclia. În rest, în textul deciziei sunt blurate numele tuturor martorilor, dar şi al completului de judecată, procurorului sau avocatului.
Serghei Filipov este primar al or. Taraclia din 2011, când câştiga alegerile din partea PCRM, după primul tur de scrutin, cu 64,08% din voturi. Anul trecut, în luna iunie, în calitate de candidat independent, Filipov a acumulat 69,88% din voturile alegătorilor din Taraclia, obţinând, din primul tur, un nou mandat în fruntea orăşelului din sudul Moldovei. Oamenii l-au votat deşi, începând cu anul 2013, edilul era figurant într-un dosar penal. Mai exact, procurorii l-au învinuit pe Filipov de faptul că, fiind primar şi „persoană cu demnitate publică”, în perioada 31 octombrie – 1 noiembrie 2013, „ignorând prevederile punctului 2 al deciziei Consiliului Orăşenesc Taraclia din 24 octombrie 2013 privind confirmarea actelor de cercetare fitosanitară a spaţiilor verzi şi efectuarea lucrărilor de tăiere, potrivit căruia, pentru resurse naturale şi mediu, se permitea tăierea arborilor doar prin coordonarea cu Inspecţia Ecologică de Stat, acţionând intenţionat, fără coordonarea acţiunilor sale cu Inspecţia…, fără marcarea prealabilă pe teren a arborilor preconizaţi pentru tăiere, ignorând legea…, a ordonat şi, la indicaţia sa, au fost tăiaţi ilegal 31 de arbori din specia „tuia occidentală” din scuarul amplasat vis-a-vis de Primăria oraşului Taraclia, prin care au fost cauzate daune în proporţii considerabile intereselor publice şi mediului înconjurător, evaluate în suma de 164,88 mii de lei”. Procurorii au încadrat infracţiunea în baza art. 328 din Codul Penal, exces de putere sau depăşirea atribuţiilor de serviciu.
Prin sentinţa Judecătoriei Taraclia din 16 aprilie 2015, Serghei Filipov a fost achitat de către judecătorul Andrei Mironov, pe motiv că fapta inculpatului nu întruneşte elementele infracţiunii. Instanţa a reţinut că nu au fost prezentate probe care ar demonstra vina primarului. Conform deciziei Consiliului Orăşenesc Taraclia din 24 octombrie 2013, responsabil pentru executarea deciziei a fost numit pădurarul Primăriei Taraclia. „Drept urmare, rezultă că acţiunea privind tăierea arborilor necesita a fi coordonată cu Inspecţia Ecologică de către pădurar, şi nu de către primar”, constata judecătorul Mironov, care menţiona că primarul nu ar fi fost învestit cu careva drepturi sau obligaţii pentru executarea acelei decizii şi că nu ar fi fost prezentate probe că inculpatul a influenţat pădurarul Primăriei la efectuarea tăierii celor 31 de arbori. Prima instanţă a ajuns la concluzia că, în orice circumstanţe, acei arbori trebuiau tăiaţi, fapt ce exclude cauzarea prejudiciului mediului înconjurător.
Inspecţia Ecologică Taraclia şi procurorii au atacat la CA din Cahul sentinţa primei instanţe, considerând-o ilegală. Inspecţia menţiona că vinovăţia primarului era demonstrată prin declaraţiile martorilor, care ar fi spus că acei arbori erau „în creştere”. Aceştia au prezentat un act al Ministerului Mediului, care a constatat că tăierea celor 31 de arbori a fost ilegală, dar şi mărturii prin care pădurarul care trebuia să execute decizia Consiliului menţiona că a primit indicaţii de la primar pentru a tăia acei arbori şi că acesta, deşi s-ar fi opus, ar fi fost ameninţat cu demiterea. Procurorii au cerut 6 ani şi 6 luni de închisoare cu executare pentru Filipov în penitenciar de tip semiînchis cu privarea de a ocupa anumite funcţii publice pe un termen de cinci ani.
Judecătorii de la CA din Cahul care au luat decizia în dosarul Filipov sunt Tatiana Dimitriadi, preşedinta instanţei, tot ea, preşedinta completului de judecată, şi judecătorii Galina Vavrin şi Ion Dănăilă. Informaţia ne-a fost oferită în scris de către reprezentanţii CA abia în urma unei solicitări, deşi numele magistraţilor trebuie să fie făcut public întotdeauna în actul judecătoresc.
În cadrul examinării dosarului la CA din Cahul, Filipov s-a declarat nevinovat, spunându-le judecătorilor că „subalternii se ocupau de toate chestiunile legate de perfectarea actelor şi obţinerea autorizaţiilor”, precizând că i-a cerut pădurarului doar să execute decizia Consiliului Orăşenesc, decizie în care familia sa nu este indicată. El susţine că a aflat abia după tăierea arborilor de faptul că nu exista o autorizaţie necesară pentru tăierea lor, dar a menţionat totuşi că acţiunea a fost justificată, pentru că aceştia aveau peste 45 de ani şi şi-au pierdut din calitate. Filipov a mai declarat că nu a făcut presiuni asupra pădurarului, admiţând însă că i-a zis acestuia că, dacă nu-şi va onora obligaţiunile de serviciu, ar putea fi demis. Primarul a susţinut că au fost tăiaţi 26 şi nu 31 de arbori, la evaluarea prejudiciului fiind numărate şi tulpinile unor arbori tăiaţi anterior.
Cei trei judecători au casat integral sentinţa primei instanţe, ei menţionând că, deşi „inculpatul nu-şi recunoaşte vina, din cumulul de probe directe şi indirecte rezultă faptul că acesta îşi dădea perfect seama de acţiunile pe care le-a comis, de gravitatea acestora, precum şi de penalitatea lor. Judecătorii susţin că vinovăţia inculpatului Filipov se demonstrează prin declaraţiile pădurarului, care a spus în instanţă că a refuzat să taie arborii, dar a fost ameninţat cu demiterea, prin declaraţiile viceprimarului, care a asistat la această discuţie şi care a confirmat că pădurarul s-a opus iniţial executării deciziei Consiliului, dar şi, parţial, prin înseşi declaraţiile inculpatului, care a admis că i-a cerut pădurarului să execute acea decizie, în caz contrar, ar putea fi demis.
Fiind audiat, pădurarul (şeful de atunci al Ocolului Silvic Taraclia) a susţinut că nu şi-a manifestat dorinţa de a tăia copacii, explicându-i primarului Filipov că lipseşte autorizaţia, dar ar fi fost preîntâmpinat de primar că în caz de nesupunere va fi concediat. El a susţinut însă că majoritatea arborilor erau în stare deplorabilă, semiuscaţi şi putrezi. Pădurarul a mai declarat că el a fost desemnat executor, dar că pregătirea actelor ţinea de competenţa primăriei. Viceprimarul de Taraclia a confirmat, la rându-i, că primarul i-a dat indicaţii verbale pădurarului să execute decizia Consiliului, spunându-i că, în caz contrar, va fi dat afară.
„Rolul activ şi principal al inculpatului în tăierea ilicită a arborilor se demonstrează şi prin circumstanţele de până, din timpul şi de după efectuarea tăierii lor, pentru că anume inculpatul în calitate de primar a organizat tăierea arborilor din scuar şi transportarea lor. Prezenţa la faţa locului a demonstrat intenţia de a efectua tăierea ilicită de arbori. Instanţa a ajuns la concluzia că argumentele lui Filipov precum că nu a fost responsabil şi nu cunoştea că lipseşte autorizaţia sunt „declarative”, pentru că pădurarul l-ar fi înştiinţat despre asta, fapt confirmat şi de viceprimar”, motivează judecătorii din Cahul. Astfel, au fost admise apelurile Procuraturii Anticorupţie şi Inspecţiei Ecologice Taraclia, iar primarul a fost recunoscut culpabil, cu stabilirea unei pedepse penale sub formă de amendă în mărime de 400 u. c. (8 mii de lei) şi cu privarea de a ocupa funcţii publice pe un termen de doi ani. Totodată, s-a stabilit că trebuie încasat prejudiciul material în sumă de 164,88 mii de lei din conturile condamnatului Filipov.
Decizia Curţii de Apel Cahul este una executorie, însă nu a fost executată, deşi a trecut aproape o lună şi jumătate de la emiterea ei. Serghei Filipov este acum în concediu prelungit, până pe data de 17 iulie 2016. Până atunci, dosarul ar urma să fie examinat şi de Curtea Supremă de Justiţie (CSJ). A atacat decizia CA din Cahul la CSJ avocata Ana Ursachi, cea care va reprezenta interesele lui Filipov în instanţa supremă. Avocata consideră motivarea deciziei în dosarul clientului său „aberantă”. „Tăierea copacilor nu a fost o decizie luată unilateral, ci una colegială. În al doilea rând, nu poţi imputa neglijenţă în serviciu, care este o acţiune din imprudenţă. Lui i se impută că a făcut ceva intenţionat. Sunt aberaţii. Indiscutabil, este o decizie politică şi are la bază vizita deputatului Constantin Botnari şi propunerea acestuia de colaborare, refuzată de dl Filipov”, zice Ana Ursachi.
La rândul său, Serghei Filipov precizează, într-o intervenţie pentru presa locală, că nu va executa de bunăvoie decizia Curţii de Apel Cahul şi că în perioada examinării dosarului la CSJ, după ce va reveni din concediu, până la o decizie definitivă, va continua să-şi exercite funcţia de primar. La rândul său, Valeriu Sârbu, procuror în Procuratura de nivelul Curţii de Apel Cahul, ne-a anunţat că, deşi decizia în cazul Filipov este executorie, ea ar putea fi executată după şi dacă va deveni definitivă, respectiv, după ce pe caz se va pronunţa şi CSJ.
După decizia Curţii de Apel Cahul pe marginea acestui dosar, Congresul Autorităţilor Locale din Moldova (CALM) a adoptat o declaraţie în susţinerea lui Serghei Filipov. Pirkka Tapiola, şeful Delegaţiei UE în R. Moldova, s-a arătat şi el uimit de decizia judecătorilor de la Cahul. El a scris, în ziua sentinţei, pe o reţea de socializare că este „derutat şi dezamăgit de sentinţă”, menţionând că aceasta are „motivaţie politică”. La scurt timp, Asociaţia Judecătorilor, printr-o scrisoare deschisă semnată de Ion Druţă, judecător la CSJ, instanţă care urmează acum să examineze dosarul, a venit cu un comunicat de presă prin care l-a învinuit pe Tapiola de imixtiune în justiţie şi presiune asupra instanţei. Druţă l-a invitat pe oficialul european, dacă acesta are informaţii despre influenţa politică asupra deciziei, să se adreseze la Consiliul Superior al Magistraturii.
Recent, procurorii i-au mai găsit „păcate” lui Filipov. Luna trecută, Procuratura de nivelul Curţii de Apel Cahul a sesizat Comisia Naţională de Integritate (CNI), solicitând să se investigheze dacă Filipov şi-a declarat interesele personale, referindu-se la calitatea acestuia de membru al Comitetului Central al PCRM şi de prim-secretar al PCRM din Taraclia. Reprezentanţii CNI ne-au anunţat că la această etapă acumulează probe în acest caz. În declaraţia cu privire la interese persoane pe anul 2014, Serghei Filipov nu a indicat că ar fi membru de partid şi că ar avea funcţii de conducere în cadrul PCRM, el candidând în calitate de independent la funcţia de primar de Taraclia în 2015.
Aleşii locali, în mod tradiţional, obţin poziţii „de onoare” în clasamentele agenţiilor anticorupţie. Cu titlu de exemplu, potrivit Raportului de activitate al CNI pentru anul 2014, în perioada de referinţă, în vizorul autorităţii au fost 42 primari şi viceprimari, fiind avansaţi doar de funcţionarii publici cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, Centrului Naţional Anticorupţie, Serviciul Vamal, Departamentului Instituţii Penitenciare al Ministerului Justiţiei (în privinţa acestei categorii de agenţi publici, au fost iniţiate 55 dosare de control). Din păcate, nu putem evalua „performanţele” aleşilor locali în menţinerea propriei integrităţi în anul 2015. Deşi suntem la mijlocul lunii mai, CNI nu a dat încă publicităţii raportul privind activitatea sa pentru anul 2015. În fond, statistici similare sunt furnizate şi de CNA.
Astfel, pentru aceeaşi perioadă de referinţă, anul 2014 (nu recurgem la datele pentru anul 2015, pentru a păstra comparabilitatea informaţiilor CNA cu cele ale CNI), au fost înregistrate infracţiuni de corupţie comise de 82 primari. Mai sus, în clasament se poziţionează doar conducătorii întreprinderilor de stat (89 persoane) şi angajaţii organelor de drept şi justiţie (131 persoane). La moment, ne este greu să conchidem care sunt cauzele unei coruptibilităţi sporite a aleşilor locali. Cu regret, este practic imposibil, în lipsa unor analize fundamentale a sancţiunilor aplicate şi executate, să măsurăm eficienţa activităţii agenţiilor anticorupţie, inclusiv să apreciem eforturile acestora în responsabilizarea aleşilor locali. Un recent articol în acest sens ne face sa credem că sunt suficiente rezerve, care urmează a fi valorificate de organele competente pentru a deveni cu adevărat performante. Cauzele se investighează şi se examinează greoi, pedepsele aplicate (care sunt rare) mai degrabă sunt excepţii de la regulă decât regulă. Pe acest fundal, este evidentă senzaţia că autorităţile sunt selective în tratamentul aleşilor locali, criteriu esenţial fiind apartenenţa acestuia la un partid sau altul. Cazul Filipov nu răstoarnă aceste percepţii atât timp, cât nu sunt atraşi la răspundere şi membrii consiliului orăşenesc pentru decizia din 24.10.2013, ulterior, la 02.06.2014, anulată ca ilegală de o instanţă judecătorească. Tocmai pentru astfel de motive, autorităţile nu se bucură de credibilitate, iar dosarele penale intentate aleşilor locali, de cele mai multe ori, sunt privite ca tentative ale puterii centrale de a intimida aleşii locali neconvenabili”.
sursa: zdg.md
În cadrul şedinţei, părțile implicate în dosarul Norma urmau să-şi prezinte pledoaria finală, în baza cărora judecătorii Galina Vavrin, Tatiana Dimitriadi și Ion Dănăilă aveau să anunțe decizia finală. Dar... nu a fost să fie. Reprezentantul firmei Norma, Constantin Marian a cerut amânarea şedinţei, pe motiv că avocatul său a fost internat în spital.
Galina Vavrin, Curtea de Apel Cahul, judecător
Prin abonarea la newsletterul Magistrat.md veți fi permanent informat despre noile modificări pe site
Toate drepturile rezervate
Copyright "Juriştii pentru Drepturile Omului" © 2014 - 2017